Bibliotheek
Meer weten over een onderwerp waar we mee bezig zijn? Weten wat we interessant vinden? Dit zijn naslagwerken, boeken en overige bronnen binnen het vakgebied.
Meer weten over een onderwerp waar we mee bezig zijn? Weten wat we interessant vinden? Dit zijn naslagwerken, boeken en overige bronnen binnen het vakgebied.
Spring direct naar een onderwerp
Mijn ideale boek voor de beginnende en ervaren schrijver en contentstrateeg. Met veel instructies voor het testen van effectiviteit van content en stap voor stap beschrijvingen voor duurzame verbetering.
De titel van dit boek zegt alles. Dit is het boek dat iedere schrijver of maker of ontwerper moet hebben. Niet netjes in de kast, maar altijd onder handbereik.
Handig en super compact boek voor de niet-schrijvers die wel graag goed willen schrijven. Ook geschikt voor schrijvers die hun proces moeten kunnen uitleggen. Minstens zo amusant als toegankelijk.
How to put content at the centre of digital transformation.
Handzaam, verhelderend en goed onderbouwde beschrijving van wat contentdesign is met toepassingen uit eigen praktijk.
Step by step approach of pair writing. How to set up a workshop.
Mijn ideale boek voor de beginnende en ervaren schrijver en contentstrateeg. Met veel instructies voor het testen van effectiviteit van content en stap voor stap beschrijvingen voor duurzame verbetering.
How to put content at the centre of digital transformation.
De volledige titel van dit boek: The Content Advantage (Clout 2.0): The Science of Succeeding at Digital Business Through Effective Content. Het boek is precies wat de titel belooft. Een boek dat altijd met je mee zal reizen naar je werk of naar je opdracht.
Good Strategy/Bad Strategy clarifies the muddled thinking underlying too many strategies and provides a clear way to create and implement a powerful action-oriented strategy for the real world.
A great blogpost on understanding strategy and what’s required to do when working on a content strategy. It is about a methodical process for devising, carrying out and measuring content strategy projects.
With digital content published across more channels than ever before, how can you make yours easy to find, use, and share? Mike Atherton and Carrie Hane share an end-to-end process for building a structured content framework.
Good content supports the brand. Gerry McGovern explains and gives strategies and practical techniques you need to get the most from your content.
How to make the case for a mobile strategy, learn how to publish to multiple channels and adapt workflows.
How to get started when making a strategy for multiple language websites.
Meest compacte en gedegen handboek over contentstrategie. Het blijft niet bij lezen: je kunt met meteen aan de slag met het contentstrategiespel.
Insights and guidelines that will help you develop a unified content strategy.
From audit to analysis, from strategy to implementation: everything you need to create and launch a content strategy.
Mijn ideale boek voor de beginnende en ervaren schrijver en contentstrateeg. Met veel instructies voor het testen van effectiviteit van content en stap voor stap beschrijvingen voor duurzame verbetering.
De titel van dit boek zegt alles. Dit is het boek dat iedere schrijver of maker of ontwerper moet hebben. Niet netjes in de kast, maar altijd onder handbereik.
Handig en super compact boek voor de niet-schrijvers die wel graag goed willen schrijven. Ook geschikt voor schrijvers die hun proces moeten kunnen uitleggen. Minstens zo amusant als toegankelijk.
A webinar by Jonathan Kahn. Learn to reframe stakeholder objections as opportunities to work together.
Step by step approach of pair writing. How to set up a workshop.
Blogpost on governance and why it matters. How to get started.
What is digital governance and how to get started.
In this short talk, information architect Abby Covert teaches basic lessons on how to think about the structures and language choices that we make everyday.
The book with the polar bear. The book on IA everyone has. And reads. (Or should read.)
Introduction to the discipline of Information Architecture. Covert calls it the pain with no name.
My favorite book on the topic because it is concise, easy to read and written with humour.
A guide to building a digital institution. How to start, how to survive in a political institution, build a team, finding leaders etc. For governmental and business.
“Be careful who you ask for the changing”. Talk by Cheryl Cran on how we can work together with the people who do not see change as natural.
What is e-government and are we doing it wrong? Data suggest we could do a lot better. This working paper shows what e-government is (and what is not).
Oerganisatie gaat over de broncode van alle organisatievormen door de eeuwen heen. Via evolutie van leven, natuurlijke selectie, ontwikkeling van mensen en hun samenwerkingen leer je de vaste logica zien die je terugvindt in bedrijven en onze maatschappij.
Digital transformation is fundamentally not about technology, but about strategy. With tools and a self-assessment.
How to help senior management understand digital and adapt their business accordingly.
If you don’t have much time to read, start with this whitepaper. What you need to know on strategy and online.
This book is what the title says: a how to guide. Lots of examples. You can start right away.
It helps to understand and empathize with your customers and deliver what they want.
Learn how to reach your business objectives by solving your users Top Tasks.
How to focus on the core, design for the core. Blogpost on New Thinking (2014).
Learn how to reach your business objectives by solving your users Top Tasks.
Never stop reading. Here some more ressources and great reads on the Core Model.
Webinar. Everything you need to create content that works for your clients, and their users.
About the model and how to use it in your organisation and run a workshop.
With digital content published across more channels than ever before, how can you make yours easy to find, use, and share? Mike Atherton and Carrie Hane share an end-to-end process for building a structured content framework.
Insights and guidelines that will help you develop a unified content strategy.
How to make content that can go more places, more easily.
Introduction on intelligent content: how it works, the benefits, the objectives, the challenges, and how to get started.
Basics for structured content. How to analyze content for structure, the value, structured writing.
Psychologist Kelly McGonigal explains us how to see stress as a positive mechanism. She also introduces us to a succesful mechanism for stress reduction: reaching out to others.
Berkun reveals the techniques behind what great communicators do, and shows how anyone can learn to use them well.
Mijn ideale boek voor de beginnende en ervaren schrijver en contentstrateeg. Met veel instructies voor het testen van effectiviteit van content en stap voor stap beschrijvingen voor duurzame verbetering.
De titel van dit boek zegt alles. Dit is het boek dat iedere schrijver of maker of ontwerper moet hebben. Niet netjes in de kast, maar altijd onder handbereik.
Handig en super compact boek voor de niet-schrijvers die wel graag goed willen schrijven. Ook geschikt voor schrijvers die hun proces moeten kunnen uitleggen. Minstens zo amusant als toegankelijk.
Webteksten die voor jou werken. 121 bullshit vrije en meteen toepasbare tips. Er staat weer geen woord teveel op de cover van dit boek. Overzichtelijk en meteen toepasbaar. En alle discussies zijn meteen uit de wereld over hoofdletters, opsommingstekens, introteksten ga zo maar door.
Alles voor toegankelijk publiceren van content in één reader. Gratis download.
Good content supports the brand. Gerry McGovern explains and gives strategies and practical techniques you need to get the most from your content.
The book is persuasive in itself and teaches how to write well. (Ook in het Nederlands verkrijgbaar.)
How to produce clear writing in plain language for the web, lots of examples.
George Leonard shows how the process of mastery can help us attain a higher level of excellence and a deeper sense of satisfaction and fulfillment in our daily lives.
Psychologist Kelly McGonigal explains us how to see stress as a positive mechanism. She also introduces us to a succesful mechanism for stress reduction: reaching out to others.
Wat is wilskracht? Kun je het trainen? Is het eigenlijk wel mogelijk om verleidingen te weerstaan? Dit boek geeft inzicht in wilskracht en leert je sturing te geven aan je acties. Eén van de belangrijkste eigenschappen voor een professional anno nu.
If we learn to understand and influence ourselves first, we lay the groundwork for understanding and influencing others. Well written and very insightful book.
How to put content at the centre of digital transformation.
A webinar by Jonathan Kahn. Learn to reframe stakeholder objections as opportunities to work together.
This book is what the title says: a how to guide. Lots of examples. You can start right away.
What is e-government and are we doing it wrong? Data suggest we could do a lot better. This working paper shows what e-government is (and what is not).
Paper on disruption and how to deal with it. The paper looks at changes needed across 11 key areas. Including outlines for jobs in digital and/or today’s modern workplaces.
Oerganisatie gaat over de broncode van alle organisatievormen door de eeuwen heen. Via evolutie van leven, natuurlijke selectie, ontwikkeling van mensen en hun samenwerkingen leer je de vaste logica zien die je terugvindt in bedrijven en onze maatschappij.
If we learn to understand and influence ourselves first, we lay the groundwork for understanding and influencing others. Well written and very insightful book.
My favorite book on the topic because it is concise, easy to read and written with humour.
Webinar by Gerry McGovern. He introduces the core model and explains how to create value, make better content with a smaller team.
Benieuwd wat we voor je kunnen doen? Meer weten over onze werkwijze? Stel ons je vraag!
Bel ons op 050 260 01 66Welke boeken en blogs lezen we? Welke video's zijn echt meer dan het kijken waard? We hebben ze voor jou op een rijtje gezet.
Naar de bibliotheek